Att skapa stora förändringar i människors beteende kräver tid och uthållighet. Långsiktigt och strategiskt varumärkesbyggande sker som bekant inte över en natt. För oss är det viktigt att säkerställa att vi levererar i linje med både tidigare genomförda kampanjer och rakt in i varumärkets själ. Därför är vi extra stolta över att vara en del av den kampanj som Nyköpings kommun startade redan 2001 – då under namnet ”Bo i Nyköping” – en kampanj som fortfarande lockar människor till vår egen hemstad.

Idag speglar kampanjen med sitt omisskännliga bildspråk ”Nystadslivet”; ett enklare liv där arbete och fritid går hand i hand. I vår regi har kampanjen både återvänt till sina rötter samtidigt som den har utvecklats. Ibland tar den sig uttryck genom att vi målarupp världens längsta hopphage i Nyköpingshamn och ibland fyller den tunnelbanan med uppmaningar att lämna stressen i storstan. Vi har återinfört ett lekfullt bildspråk men kopplat det till relevant innehåll med nyinflyttade Nyköpingsbor i centrum.

Varmt välkommen till Nystadslivet!