Hej Svenska Jägareförbundet!

Vi välkomnar vårt senaste kundtillskott, Svenska Jägareförbundet, som vi just nu genomför ett omfattande varumärkesarbete tillsammans med. Såklart hjälper vi även till med allt från medlemsutskick till sociala medier.

Svenska Jägareförbundet är en medlemsorganisation som grundades år 1830 för att stärka dåtidens viltstammar. De är Sveriges äldsta och största viltvårdsorganisation som idag har över 150 000 medlemmar. De arbetar för att långsiktigt säkra goda förutsättningar för jakt, viltvård och biologisk mångfald med artrika och livskraftiga viltstammar i ett hållbart ekosystem. För att fler ska få upp ögonen för bredden i deras verksamhet har vi på You Are Here fått förtroendet att leda deras varumärkesarbete.

– Varumärkesarbetet hjälper medarbetare och förtroendevalda att arbeta mot samma mål samtidigt som det stärker deras position och tillväxt. Arbetet bidrar även med att stärka deras arbetsgivarvarumärke och attraherar nya talanger till verksamheten, säger Johanna Fahlén.

Läs mer om Jägareförbundet

Vår viktigaste kund är kundens kund

Att lyfta fram sina nöjda kunder är en viktig del i att skapa ett starkt och trovärdigt varumärke. Därför är vi extra glada när vi får nöjet att vara ute och porträttera verkligheten som den ser ut för de som använder våra uppdragsgivares produkter och tjänster.

– När vi gör testimonials åt Scania får vi träffa många härliga personer runt om i landet. Ibland runt topparna utanför Vilhelmina. Ibland längs åkrarna på Öland och ibland i en frys på Gullmarsplan. Oavsett omständigheterna är det alltid kul att porträttera personer, Daniel Gadd.

Ovanför bjuder vi på en glimt av några av de testimonials vi skapat där kunderna till Scania Sverige hamnar i fokus.

Se kundcaset om Bäckströms TrafikSe kundcaset om Mörbylånga ÅkeriSe kundcaset om Renall

Från komplicerade flöden till enkla visualiseringar

Ibland hanterar vi långa informationsflöden som kunden vill presentera som lättförståelig och överskådlig infografik, vilket kan vara lite tricky!

Region Sörmland ville skapa lättöverskådlig infografik för den digitala bokens väg från författare till användare. Resultatet blev interaktiv byggbar infografik i Genially.

– Det är alltid roligt när man får testa nya verktyg tillsammans med kunden – och ännu roligare när resultaten överträffar förväntan, säger Lina Lundegård.

En profil som sticker ut

För det återkommande eventet Fredagspepp har vi skapat ett grafiskt uttryck byggt på en postiv sticker-känsla inspirerad av hur vi interagerar på ett peppigt sätt i sociala medier. Fredagspepp är ett arrangemang som drivs av Företagarna, Oxelösunds- och Nyköpings kommun, Region Sörmland och Sörmlands Sparbank.

Missa inte nästa Fredagspepp fredagen den 24 mars!

Inget hittades