Besöksnäringen

Paraplyer, paraplyer, paraplyer

By 18 februari, 2015 No Comments

Enligt Ask.com finns det närmare 40.000 städer i världen. Att sticka ut och marknadsföra en mindre ort i Portugal, eller en stad var som helst för den sakens skull, är med andra ord ganska komplicerat.

Eller, så kan det vara väldigt enkelt. Under juli månad har den lilla portugisiska staden Águeda täckt flera av stadens gator med svävande paraplyer i glada färger.

Det är under festivalen AgitÁgueda (Rör Águeda) som man uppmanar invånarna att se staden i ett helt nytt ljus. Och ljuset har verkligen riktats mot Águeda. Installationen har uppmärksammats världen runt. Det är tredje året i rad som paraplyerna fyller staden och även förra året uppmärksammades det i tidningar som Daily Mail och på Best Designevents.com. 

Ett imponerande exempel på destinationsmarkandsföring som sticker ut och tar för sig. Inspirerande för alla som jobbar inom besöksnäringen. Projektet går att följa på Umbrella Sky Projects facebooksida.

Leave a Reply

19 − sjutton =