Hjälp på vägen

När gästerna har hittat till er behöver de i många fall hjälp att hitta vidare. Hjälp dem med analoga och digitala kartor så höjer ni hela deras upplevelse samtidigt som ni sparar tid för er personal.

Kommunikation med hjälp av kartor är ett snabbt sätt att ge gästerna information om var närmsta toalett finns, hur de hittar utflyktsmål i närheten eller hur man kommer till rätt konferensrum. I det här blogginlägget ger vi tre exempel på kartor vi skapat för våra kunder.

1. För Virå Bruk skapade vi en enkel karta som visar vägen till de olika stugorna och anläggningens Jaktcamp. Här fokuserade vi på att illustrera vägen genom att lyfta fram specifika saker man passerar – så som kalhyggen, jakttorn och skyltar.

2. För Biketrips har vi skapat kartor som funkar såväl i Google-maps som analogt. Till detta producerade vi även en guidebok för att ge de utländska turisterna tips om var de kan stanna längs Göta Kanal under sin 8-dagars cykelrutt.

3. För Dufweholms Herrgård, Gripsholms Värdshus och Södertuna Slott har vi tagit fram 3D ritningar som gästerna får i receptionen. Ett enkelt sätt för receptionisterna att visa gästen hur hen hittar mellan rum, spaanläggning, konferensrum och matsalar.