Finalister i Placebrander of the Year!

För arbetet med kampanjen ”Sörmland vs. Stockholm” har nu juryn till Placebrander of the Year utsett oss som finalister. Var med och rösta på vårt bidrag genom att klicka här >>

Vårt bidrag är den gerilla-marknadsföring som vi utförde en tidig morgon i juni förra året. Då placerades en skylt på en av Stockholms mest turisttäta platser – utanför det gamla Riksbankshuset på Järntorget i Gamla Stan. På skylten, som sitter på motsatt sida av en skylt som pekar mot Kungliga Slottet, står det att läsa ”39 Beautiful Castles – VisitSormland.com”.

Målet är att stärka Sörmland som Sveriges slottsdestination och nå ut till utländska turister. Kampanjen gjordes viral genom den casefilm som dokumenterar gerillamarknadsföringen. Bland de andra nominerade till priset märks Svenska Institutet med kampanjen ”This is Sweden” och Visit Luleå med ”The Luleå Way”.

Tävlingen avgörs med en prisutdelning på PM & Vänner i Växjö den 9:e november. Fram till den 31 oktober kan alla som vill rösta på bidragen via denna länk.